kl. I

Środa 28.04

Temat dnia: Życie w ulu.

Edukacja przyrodnicza

Wybierz się na spacer i poobserwuj otoczenie, zobacz jak zmieniła się przyroda wiosną, swoje spostrzeżenia zapisz na kartce, którą przyniesiesz mi do szkoły

Religia

Temat: Maj  –  miesiąc poświęcony Matce Bożej. 

W czasie roku liturgicznego wiele razy wspominamy Maryję . Od Matki Pana Jezusa uczymy się życia oddanego Bogu . Właśnie w maju w sposób szczególny oddajemy część Maryji .Narysuj piękne kwiaty dla Matki Pana Jezusa i naszej Matki . Rysunek wykonaj na czystej stronie karty pracy.

_________________________________________________________________________

Wtorek 27.04

Temat dnia: Kolorowa łąka.

Edukacja muzyczna

Posłuchaj piosenki „Łąka – królestwo owadów” https://www.youtube.com/watch?v=Qv8aRZbqTgw, tekst znajdziesz w podręczniku na stronie 75.

Wykonaj zadanie 2 ze str. 76. Nagraj film jak za pomocą różnych przedmiotów naśladujesz odgłosy wiosennej łąki i wyślij do mnie do piątku 30.04.2021 r. Praca będzie oceniana. 

Edukacja plastyczna

Narysuj jak według Ciebie wygląda majowa łąka. Prace przynieś w czwartek do szkoły. 

_____________________________________________________________________

Poniedziałek 26.04

Temat dnia: Już niedługo maj.

Język angielski

Temat i zadania będą omawiane podczas połączenia online.

Wychowanie fizyczne

Ilustrowanie ruchem wzrostu roślin i zwierząt.

Wyobraź sobie, że jesteś na wiosennej łące, naśladuj rośliny i zwierzęta np. kwiaty rosną- wspinaj się wysoko na palce z rozłożonymi rękami, poskacz jak żabka i zając, stań na jednej nodze jak bocian, lataj jak sikorka, zbieraj nektar jak pszczółka, wyciągaj się jak niedźwiedź wybudzony z zimowego snu.

Religia

Temat: Dzielę się  wiarą i miłością. 

Zapoznaj się z treścią tematu z podręcznika na stronie 34 – 35 .Wykonaj zadanie 1,2,3 zawarte w temacie lekcji . Postaraj się wykonać zadanie 1strona 85 – karta pracy.

_________________________________________________________________________

Piątek 23.04

Temat dnia: Książka to godny szacunku przyjaciel.

Edukacja techniczna

Waszym zadaniem jest wykonać plakat z okazji Dnia Ziemi pt. „Piękna jest nasza Planeta”. Technika jest dowolna, format A4. Plakaty proszę przynieść do szkoły, powiesimy je na gazetce. 

 Edukacja informatyczna 23.04.

Temat: Nauka kopiowania i wklejania elementów w programie MS Paint.

Drogie Dzieci!

Proszę przeczytajcie  informacje ze s. 42  i z  zielonej ramki na s. 43 podręcznika. Następnie

wykonajcie ćw.  2  i 3. Jeśli macie możliwość, to zagrajcie w gry znajdujące się na płycie „Fotograf” i „Motyle na łące”.

W nagrodę za wykonaną pracę, przyklejcie – zgodnie z kodem  – naklejkę ze s. 43.

Proszę o przysłanie pracy do 29.04.

________________________________________________________________

Czwartek 22.04

Temat dnia: Ziemia -żyjąca planeta.

Język angielski

Temat i zadania będą omawiane podczas połączenia Skype.

Wychowanie fizyczne czwartek i piątek

Dzisiaj jest Dzień Ziemi, dlatego poproszę Was żebyście dzisiaj i jutro w ramach wychowanie fizycznego pomogli naszej planecie i posprzątali swoją okolicę. Wybierzcie się na spacer  (dzisiaj w lewą stronę od domu a jutro w prawą) i wyzbierajcie wszystkie śmieci jakie spotkacie  na swojej drodze. 

__________________________________________________________________

Środa 21.04

Temat dnia: Wiosenna łąka.

Edukacja przyrodnicza

Obejrzyj film o  łące https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Religia

Temat: Kościół głosi  Boże Miłosierdzie.

Zapoznaj się z treścią tematu z podręcznika. Wykonaj zadanie 1 i 2 strona 32- 33 .Wykonane zadania 1 i 2 strona 83 z karty pracy przyślij do sprawdzenia. 

________________________________________________________________

Wtorek 20.04

Temat dnia: Dzień odkrywców. Zabawy z wodą.

Edukacja plastyczna

Twoim zadaniem będzie stworzyć wodny obraz. Namocz kartkę z bloku w wodzie, a następnie namaluj pędzlem i farbami dowolny obraz np. wodny lub podwodny krajobraz, potwora, zwierzę. Gdy kartki wyschną, dokończ prace kredkami lub flamastrami np. obrysuj kontury namalowanych rzeczy. Prace wyślij do mnie do piątku. 

Edukacja muzyczna

Posłuchaj piosenki „Kałużowy deszcz” https://www.youtube.com/watch?v=MRKlUyMfRiI tekst znajdziesz na stronie 73 w zeszycie muzycznym. Wykonaj zadanie 2 ze str. 74.

_______________________________________________________________________-

Poniedziałek 19.04

Temat dnia: Oszczędzamy wodę.


Wychowanie fizyczne
Biegi w zmiennym tempie.
Wyjdź na podwórko, zrób  krótką rozgrzewkę i przygotuj się do biegów, które będą zmieniły tempo.

1 marsz

2 trucht

3 bieg wolnym tempem

4 bieg szybki

Biegi powtórz 3 razy. 

Język angielski

Temat i zadania będą omawiane podczas połączenia  online.

Religia

Temat: Słucham Pana Jezusa.

Poproś rodziców,  aby przeczytali Ci dowolny  fragment Ewangelii . Wysłuchaj go uważnie.  Wykonaj ilustrację do Ewangelii.  Pracę przyślij do sprawdzenia. 

________________________________________________________________

Piątek 16.04

Temat dnia: Wszyscy potrzebują wody.

Wychowanie fizyczne

Dzisiaj pobawisz się sportowym alfabetem.

Musisz wykonać wszystkie ćwiczenia jakie znajdują się pod literami z Twoim imieniem i nazwiskiem. 

Edukacja techniczna

Twoim zadaniem na ten tydzień jest wykonanie akwarium wg. podanej instrukcji. Na wykonanie tej pracy masz tydzień czasu, zdjęcie wyślij mi do 30.04.2021 r. Prace będą oceniane. 

Edukacja informatyczna 16.04.

Temat: Nauka pisania w programie MS Paint.

Drogie Dzieci!

Dziś narysujcie w programie Paint trzy obrazki: bocian, tulipan, ul. Podpiszcie je korzystając z narzędzia Tekst (ikona oznaczona literą A).  Wskazówki do pracy macie na s. 46 podręcznika. W nagrodę za wykonaną pracę przyklejcie – zgodnie z kodem  – naklejkę ze s. 47. J

Proszę o przysłanie pracy do 22.04.

_______________________________________________________________________

Czwartek 15.04

Temat dnia: Czysta woda zdrowia doda.

Wychowanie fizyczne

Zrób sobie spacer po najbliższej okolicy, podczas spaceru znajdź naturalne tory przeszkód i je pokonaj np. przeskocz kałuże na drodze, „poprzepychaj” się z drzewem itp.

Język angielski

Temat i zadania będą omawiane podczas połączenia online.

__________________________________________________________________________

Środa 14.04

Temat dnia: Woda potrzebna na co dzień.

Edukacja przyrodnicza

Obejrzyj film edukacyjny o wodzie.

Religia

Temat: Pan Jezus daje nam siebie w Eucharystii.

Sercem każdej niedzieli jest Eucharystia.  Poproś rodziców o pomoc w zapoznaniu się z treścią tematu z podręcznika na stronie 10 – 11 . Wykonaj zadanie 1 , 2 ,3 , 4 strona10 – 11, pracę przyślij do sprawdź.

______________________________________________________________________________

Wtorek 13.04

Temat dnia: Dzień odkrywców. Bawimy się w teatr.

Edukacja muzyczna

Obejrzyj film na temat polskich tańców narodowych i regionalnych.

Edukacja plastyczna

Rozmawialiście dziś o teatrze dlatego Waszym zadaniem jest wykonać pacynki, którymi pobawicie się. Tych prac nie musicie do mnie wysyłać. 

_______________________________________________________________

Poniedziałek 12.04

Temat dnia: Aktorzy w teatrze lalek.

Język angielski

Temat i zadania będą omawiane podczas połączenia online.

Wychowanie fizyczne 

Przygotuj potrzebne rekwizyty i ćwicz w domu lub na dworze. 

Religia

Temat: Świętujemy Niedzielę. 
Niedziela ustanowiona jest na pamiątkę Zmartwychwstania Pana Jezusa. Zastanów się, czy lubisz niedzielę? Wykonaj rysunek , który ilustruje twoje przeżywanie niedzieli.

______________________________________________________________________

Piątek 09.04

Temat: O zachowaniu w teatrze.

Edukacja informatyczna 09.04.

Temat: Rysowanie ilustracji do wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej „Wiosna”.

Drogie Dzieci!

Dziś wykonajcie ćw. 2 s. 47 podręcznika oraz o narysujcie w programie Paint ilustrację do wiersza „Wiosna”.

Proszę o przysłanie pracy do 15.04.

Edukacja techniczna 

Rozmawiałeś w tym tygodniu na temat fantazji, dlatego teraz troszkę pofantazjujesz. Przygotuj karton, farby, flamastry i kredki, zrób farbą jednobarwną plamę, a następnie wyczaruj z niej obraz, który podsunie Ci Twoja fantazja. Prace wyślij do mnie. 

__________________________________________________________________________

Czwartek 08.04

Temat dnia: Wieczór ciekawych opowieści.

Wychowanie fizyczne

Przygotuj tor przeszkód, który pokonasz za pomocą roweru. Zrób slalom np. z ułożonych piłek, spróbuj wjechać na małą górkę i zjechać z niej. Pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa, odpowiednim ubiorze i kasku. 

Język angielski

Proszę, żeby dzieci utworzyły słowniczek w zeszycie dotyczący liczenia od 1 do 10. Proszę o wycięcie, wklejenie do zeszytu oraz podpisanie po angielsku (lub po prostu napisanie liczb  od 1 do 10).

Następnie proszę wykonać podaną kartę pracy.

Liczenie  (od 1 do 10 oraz od 10 do 1) można poćwiczyć wchodząc w podany filmik:

___________________________________________________________________________

Środa 07.04

Temat dnia: Lubimy fantazjować.

Edukacja przyrodnicza

Przypomnij sobie wiadomości dotyczące oznak wiosny, po obejrzeniu filmu wybierz się na spacer w poszukiwaniu wiosny.

Religia

Temat: Pan Jezus zmartwychwstał !

Przeżywamy okres Wielkanocny . Zapoznaj się z treścią tematu z podręcznika na stronie 44 . Wykonaj zadania zawarte w podręczniku na stronie 44 – 45.

__________________________________________________________________________

Środa 31.03

Temat dnia: Wielkanocne zabawy ludowe.

Edukacja przyrodnicza

Obejrzyj film o tym skąd się wzięła Wielkanoc oraz jakie tradycje i symbole są z nią związane. Oglądaj uważnie a na pewno uda Ci się odgadnąć zagadki, które pojawią się w filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=7j_ein7ihxs.

Religia

Temat: Tradycje Świąt Wielkanocnych. 

Poproś rodziców ,  aby opowiedzieli Ci o zwyczajach Wielkanocnych z okresu ich dzieciństwa.  Postaraj się uczestniczyć w przygotowaniach do Świąt Wielkanocnych . Wykonaj pisanki , może zasiej rzeżuchę dla baranka . Weź udział w przygotowaniu koszyczka ze święconką.

_________________________________________________________________________

Wtorek 30.03

Temat dnia: Nasze tradycje i symbole wielkanocne.

Edukacja muzyczna

Wykonaj zadanie, które było opisane w poprzednim tygodniu. 

Edukacja plastyczna

Za kilka dni będziemy obchodzić Wielkanoc, dlatego Twoim zadaniem jest dziś wykonać wielkanocną ozdobę. Możesz skorzystać z poniższych propozycji lub wybrać coś innego. 

_________________________________________________________________________

Poniedziałek 29.03

Temat dnia: Przygotowania do Świąt Wielkanocnych.

Wychowanie fizyczne

Wykonaj poniższe ćwiczenia dwa razy 

Religia

Temat: Idziemy z Panem Jezusem Drugą Krzyżową.

Przeżywamy wydarzenia Wielkiego Tygodnia.  Wspominamy w liturgii ostatnie dni Pana Jezusa,  Jego mękę , śmierć i zmartwychwstanie . Odkrywamy Jego nieskończoną miłość do nas . Wykonaj zadanie 1,2,3 str.42- 43 . Pomódl się w intencji kapłanów pracujących w twojej parafii. 

Język angielski

Podręcznik, str. 92, 93.

Proszę posłuchać i powtórzyć słowa związane z Wielkanocą, str. 93.

Następnie proszę o wydrukowanie obrazków (można również wykonać rysunki) i podpisanie po angielsku obrazków w zeszycie.

Następnie proszę wykonać ćwiczenie 1 ze str. 92 (można narysować w zeszycie odpowiednią ilość jajek) a następnie posłuchać historyjki ze str.93 i piosenki.

_________________________________________________________________________

Piątek 26.03

Temat dnia: Dzień odkrywców. W wiejskiej zagrodzie

Edukacja informatyczna 26.03.

Temat: Stosowanie elementów formatowania tekstu, używanie klawisza Caps Lock.

Drogie Dzieci!

Dziś wykonajcie ćw. 2 s. 41 podręcznika oraz  napiszcie w edytorze tekstu dowolne wyrazy wielkimi literami  z użyciem klawisza CAPS LOCK (mogą to być wyrazy np. JAJKO, PISANKA, BARANEK, WIELKANOC, KOSZYCZEK, PALMA, BAZIE).  Możecie wyrazy pogrubić, pochylić lub zmienić kolor i rozmiar liter, tak jak robiliśmy na ostatnich zajęciach. Wskazówki do pracy macie na s. 40-41 podręcznika. Powodzenia!

Proszę o przesłanie pracy do 30.03.

Wychowanie fizyczne

Wyjdź na podwórko zabierz ze sobą piłkę i wykonaj następujące zadania:

– podrzuć piłkę do góry i ją złap

– podrzuć piłkę do góry, klaśnij w ręce i złap piłkę

– podrzuć piłkę do góry, klaśnij dwa razy i spróbuj złapać piłkę

– podrzuć piłkę do góry obróć się szybko i złap piłkę 

Ćwiczenia powtórz kilka razy, aż uda Ci się wykonać bezbłędnie wszystkie zadania.

Edukacja techniczna

Dziś wykonasz kwiatki z bibuły do palmy wielkanocnej. Poniżej filmy z instrukcją. Zdjęcia kwiatków wyślij do mnie do 29.03.2021 r. Prace będą oceniane.

_________________________________________________________________

Czwartek 25.03

Temat dnia: Zapraszamy gości.

Wychowanie fizyczne

Wyjdź na wiosenny spacer połączony z obserwacją przyrody. Za każdym razem gdy znajdziesz wiosenną roślinę  zrób 10 przysiadów, a gdy zobaczysz wiosenne zwierzątko lub ptaszka wykonaj 10 pajacyków. 

Język angielski

Podręcznik, str. 58-59. Proszę posłuchać i powtórzyć nowe słowa oraz wyciąć obrazki- głodny i spragniony (plik z wcześniejszej lekcji), wkleić do zeszytu i podpisać po angielsku.

Następnie proszę wykonać ćw. 9 ,10,11 i 12. W ćw. 9 należy posłuchać historyjki. W ćw. 10 wybrać poprawną odpowiedź (proszę zapisać poprawną odpowiedź do zeszytu- a lub b). W ćw. 11 -posłuchać wypowiedzi i zapisać w zeszycie poprawną odpowiedź. W ćw. 12- posłuchać piosenki.

Proszę wysłać zdjęcie podanych ćwiczeń oraz ćwiczeń z poprzedniej lekcji.

______________________________________________________________________

Środa 24.03

Temat dnia: Zwierzęta wokół nas.

Edukacja przyrodnicza

Obejrzyj film o zwierzętach gospodarskich. Na podstawie filmu i własnej wiedzy opisz na kartce jedno wybrane przez Ciebie zwierzę, możesz też wykonać rysunek zwierzaczka. Napisz czym żywi się wybrany przez Ciebie zwierzak?, gdzie mieszka?, jakie produkty od niego otrzymujemy?, jakie wydaje dźwięki?, jak nazywają się jego młode?. Prace wykonaj i wyślij do mnie do dnia 31.03.2021 r., praca będzie oceniana. 

Religia

Temat: Kogo poznaję w Panu Jezusie? Niedziela Palmową. 

Niedziela Palmowa Męki Pańskiej obchodzona jest w Kościele Katolickim na pamiątkę uroczystego wjazdu Pana Jezusa do Jerozolimy.  Uroczystość ta rozpoczyna Wielki Tydzień  , najważniejszy czas w roku liturgicznym . Wykonaj zadanie 1strona 36 oraz zadania 1,2,3 str. 37 w podręczniku . Pokoloruj ilustrację- Pan Jezus  uroczyście wjeżdża do Jerozolimy. Postaraj się  zrobić palmę wielkanocną i poświęcić ją w Niedzielę Palmową w Kościele. 

__________________________________________________________________

Wtorek 23.03

Temat dnia: Na wiejskim podwórku.

Edukacja muzyczna

Zadanie na dwie lekcje 

Wybierz sobie jedną wiosenną piosenkę, naucz się słów i melodii, przygotuj i prześlij nagranie Twojego śpiewu do 31.03.2021 r.  Możesz skorzystać z poniższych propozycji piosenek albo wybrać inną piosenkę. Nagranie jak i inne wskazane prace proszę o wysyłanie na email kkosma5@wp.pl lub w wiadomości na Messengerze.

Edukacja plastyczna

Narysuj jak według Ciebie wygląda wiejskie podwórko, jakie zwierzęta mogą się na nim znajdować? 

____________________________________________________________________________

Poniedziałek 22.03

Kl.l-22.03

Temat dnia: Na polu.

Temat i zadania będą omawiane podczas połączenia przez Messengera.

Wychowanie fizyczne

Gdy pogoda na to pozwoli, wyjdź na dwór i poszukaj sobie naturalnych przeszkód do pokonania np. kretowisko, dołki, górki, drzewa itp. Pamiętaj o bezpieczeństwie podczas pokonywania toru przeszkód. 

Język angielski

Podręcznik, str. 56-57. Proszę aby dzieci posłuchały nagrania i powtórzyły nowe słowa oraz wycięły obrazki (warzywa i owoce, oprócz hungry- głodny  i thirsty- spragniony), wkleiły do zeszytu i podpisały po angielsku.

Następnie proszę wykonać ćw. 5. Proszę aby dzieci  policzyły po angielsku i nazwały podane owoce i warzywa. Proszę wykonać ćw. 6 – posłuchać piosenki „What’s in your basket?” oraz ćw. 7 – posłuchać historyjki i ćw. 8 – należy odpowiedzieć w zeszycie na pytania: Co jest w koszyku Liama i co jest w koszyku Charliego (Nie trzeba odpowiadać pełnym zdaniem). 

Religia

Temat: Dlaczego,  Pan Jezus modlił się na Górze Oliwnej? 

Zapoznaj się z treścią tematu z podręcznika. Pokoloruj rysunek  – modlitwą Pana Jezusa  na Górze Oliwnej,  dorysuj osoby , które towarzyszyły  Panu Jezusowi.

Piątek 19.03

Temat dnia: Dzień odkrywców. Bezpieczna i zdrowa droga rowerowa.

Temat i zadania będą omawiane podczas zajęć prowadzonych przez Messengera.

Wychowanie fizyczne

Dzisiaj Twoim zadaniem ruchowym będzie doskonalenie umiejętności bezpiecznej jazdy na rowerze.

Edukacja techniczna

Wykonaj zawieszkę z numerami alarmowymi, zapamiętaj podane numery alarmowe.

________________________________________________________________

Czwartek 18.03

Temat dnia: Kto nam pomaga?

Temat i zadania będą omówione podczas połączenia przez Messengera.

Wychowanie fizyczne

Dzisiaj pobawisz się w naśladowanie zwierząt, pomogą Ci w tym poniższe karty.

Język angielski

Wykonaj podaną kartę pracy.

____________________________________________________________________

Piątek 18.12

Proszę o wykonanie ćwiczeń z ,,Elementarza odkrywców” ze str.30-31.

Dzisiejszych prac nie musicie przesyłać do sprawdzenia.

Wych. fiz.

Dzisiaj wykonajcie pozostałe prace porządkowe w swoim domu.

Edukacja techniczna

Wykonanie ozdób świątecznych.

Edukacja informatyczna 18.12.

Temat: Układanie kolejności zdarzeń na podstawie opowiadania o śnieżynce.

Drogie Dzieci!

Dzisiaj pracujecie w podręczniku na s. 34 i 35. Wykonajcie następujące zadania:

– ułóżcie klatki filmu o śnieżynce we właściwej kolejności i wpiszcie w okienka numery ilustracji ze s. 34

– przyklejcie w odpowiedniej kolejności naklejki (czynności, które trzeba wykonać, aby ulepić bałwana)

– pomóżcie mieszkańcowi zimowej krainy zebrać 20 bloków śniegu do zbudowania igloo

– jeśli macie możliwość zagrajcie w gry do tematu, które są na płycie

– w nagrodę za wykonaną pracę przyklejcie – zgodnie z kodem  – naklejkę ze s. 35. 😉

Rodziców proszę o przeczytanie dziecku opowieści o śnieżynce – dziękuję;)

____________________________________________________________________________

Czwartek 17.12

Edukacja polonistyczna społeczna

Proszę obejrzeć ilustracje w podręczniku str.42-43 i odpowiedzieć ustnie na pytania postawione pod każdym z tematów. W zeszycie przedmiotowym wykonujemy 1 i 2 ćwiczenie ze strony 43 z podręcznika. Z zeszytu ćwiczeń wykonujemy zadanie 1,2 i 3 str. 37.

Edukacja matematyczna

Proszę wykonać działania z zeszytu do kaligrafii matematycznej str. 23.

Język angielski

Posłuchaj angielskich kolęd:

Wych. fiz. 

Zacznijcie dzisiaj świąteczne porządki, posprzątajcie swój pokój albo pomóżcie rodzicom w innych pracach porządkowych.

_____________________________________________________________________________

Środa 16.12

Edukacja polonistyczno-społeczna 

Dzisiaj pracujemy z podręcznikiem str.37 -39. Proszę uważnie przeczytać wiersz str.37 i ustnie odpowiedzieć na 1,2 i 3. Następnie ze str. 30 wykonujemy 1,2 i 3 zadanie. W zeszycie ćwiczeń proszę wykonać zadania ze str. 34

Edukacja matematyczna

Z podręcznika str. 45 wykonujemy zad.2,3,4 i 5 a w zeszycie do kaligrafii matematycznej działania ze str. 22.

Edukacja przyrodnicza

Obejrzyjcie film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=PdFt8QoOKzI

Po zapoznaniu się z filmem oraz na podstawie własnej wiedzy odpowiedzcie ustnie na pytania:

– co to jest bór?

– jakie drzewa rosną w borze?

– jakie zwierzęta i ptaki można spotkać w lesie iglastym?

– jakie inne rośliny można spotkać w borze?

Religia

Temat: Narodzenie Pana Jezusa  –  Pan Bóg spełnienia obietnice.

Zapoznaj się z treścią tematu z podręcznika . Wykonaj zadania 1 , 2 pod tematem w podręczniku. Pokoloruj rysunek w karcie pracy strona 121 . Pamiętaj o dobrych uczynkach I modlitwie.

_______________________________________________________________________

Wtorek 15.12

Edukacja polonistyczno- społeczna

Dzisiaj pracujemy z podręcznikiem „Elementarz odkrywców” i wykonujemy ćwiczenia ze str.32 i 33. W zeszycie do kaligrafii kończymy pisanie literki g, G.

Edukacja matematyczna

Z podręcznika wykonujemy ustnie zad.1 str.44 oraz zad.2, 3,4 i 5 str.45, z zeszytu ćwiczeń- zad. 4 str.65. Wykonane zadania przesyłamy do sprawdzenia.

Edukacja muzyczna

Posłuchajcie kolędy „Przybieżeli do Betlejem” https://www.youtube.com/watch?v=pClIOPkxMUM oraz „Jezus malusieńki” https://www.youtube.com/watch?v=DL9UA_jhRNM następnie wykonajcie ćwiczenie 5 i 7 ze str. 41.

Edukacja plastyczna oraz techniczna

Wielkimi krokami zbliżamy się do Świąt Bożego Narodzenia, dlatego chciałabym żebyście dzisiaj na edukacji plastycznej oraz w piątek na edukacji technicznej wykonali różne ozdoby świąteczne. Pomysły możecie znaleźć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=nvclxRODt2M  https://www.youtube.com/watch?v=4pk0goxMvsA

https://www.youtube.com/watch?v=DrlNEcA9xK4  https://www.youtube.com/watch?v=bRXcHPjfbZw

https://www.youtube.com/watch?v=TZAsOQiZMEs  Zachęcam Was oczywiście do tego, abyście samodzielnie wymyślili świąteczne dekoracje. Jak macie ochotę możecie poprzesyłać mi zdjęcia Waszych prac 🙂

___________________________________________________________________________

Poniedziałek 14.12

Edukacja polonistyczno-społeczna

Dzisiaj proszę  obejrzeć ilustrację w podręczniku str. 50- 51, zwrócić uwagę na pisaną i drukowaną literkę g,G. Następnie proszę przeczytać tekst i nauczyć się go pięknie czytać do środy 16 grudnia. Z podręcznika również wykonujemy 1,2 i 3 ćwiczenie str. 52. W zeszycie ćwiczeń wykonujemy zad.1 i 2 str.43 -44. Proszę również napisać w zeszycie do kaligrafii literkę g,G do linii zielonej, a w zeszycie przedmiotowym po 1 linijce:g,G,oraz sylaby:og,gu,ga,ge.

Edukacja matematyczna

Z podręcznika wykonujemy zad.1,2 str.43, zaś w zeszycie ćwiczeń –

zad.1, 2 i 3 str. 64

Wykonane prace przesyłamy do sprawdzenia.

Język angielski

Podręcznik, str. 90-91.

Posłuchaj nagrania i powtórz podane słowa.

Posłuchaj historyjki i opowiedz co się wydarzyło.

Wykonaj ćw. 2 ze str. 91. Należy napisać list do Świętego Mikołaja, przepisz tekst z podanej karty (Dear Santa, this is my Christmas list), wykonaj rysunki i podpisz się. Następnie posłuchaj piosenki.

Wychowanie fizyczne

Słuchając piosenki: „Hu hu ha Zima Zła”https://www.youtube.com/watch?v=DDwwxQ4nO-g wykonaj następujące ćwiczenia po trzy razy:

-marsz z wysokim podnoszeniem kolan w dowolnym kierunku – „brnięcie po śniegu”

-skłony i wyprosty w miejscu – „odśnieżanie”

-wymachy ramion – „rzuty śnieżkami”

-poruszanie się w skłonie i przysiadzie – „lepienie bałwana”

-poruszanie się skokami obunóż – „uklepywanie śniegu”

-tupanie naprzemienne – „otrzepywanie śniegu”

Religia

Temat: Wigilia – Pan Jezus puka do naszych serc. 

Zapoznaj się z treścią tematu z podręcznika na stronie 58 – 59 .Wykonaj zadanie 1 , 2 pod tematem.  Porozmawiaj w rodzinie o tradycjach Świąt Bożego Narodzenia. 

____________________________________________________________________________

Piątek 11.12

Edukacja polonistyczno-społeczna

Dzisiaj oglądamy ilustracje z podręcznika str.48 -49 i ustnie odpowiadamy na ćw.1,2 i 3. Z zeszytu ćwiczeń wykonujemy zadania ze strony 42. Dokańczamy pisanie literki ,,z”, ,,Z,” w zeszycie do kaligrafii.

Edukacja matematyczna

Wykonujemy zadania z książki strona 43 oraz z zeszytu ćwiczeń strona 69 i 70. W zeszycie do kaligrafii matematycznej str. 21 piszemy cyfrę 10. Wykonane prace przesyłamy do sprawdzenia.

Edukacja informatyczna 11.12.

Temat: Rysowanie bombek świątecznych w programie Paint.   

Drogie Dzieci!

Dziś macie do wykonania 2 ćwiczenia.

– narysujcie w programie Paint piękną świąteczną bombkę. Użyjcie do tego kształtu Owal i przycisku Shift. Następnie pokolorujcie swoją bombkę według wskazówek ze s. 30-31 podręcznika

– dorysujcie ozdoby na choinkowej gałązce – jest to ćw. 1 s. 31 podręcznika. Powodzenia!J

Rodziców proszę o przysłanie pracy dziecka na adres mailowy do 16.12.

Wychowanie fizyczne

Temat: Doskonalenie celności i koordynacji wzrokowo- ruchowej.

Wyjdź na dwór, jeżeli uda Ci się to zrób kulkę ze śniegu albo weź piłkę i poćwicz rzucanie do celu np. do ustawionego wiaderka, obręczy itp. Rzucaj z różnych pozycji np. znad głowy, oburącz, jedną ręką, od spodu itp.

Edukacja techniczna

Dzisiaj Waszym zadaniem jest zrobić kalendarz boćka. Instrukcję oraz potrzebne karty zamieszczam poniżej. 

______________________________________________________________________________

Czwartek 10.12

Edukacja   polonistyczno-społeczna

Proszę uważnie przeczytać tekst z podręcznika strona 46 47,następnie zwrócić uwagę napisaną i drukowaną literkę z, Z. Ustnie odpowiedzieć na pytania postawione pod tekstem, proszę nauczyć się czytać tekst do poniedziałku 14 grudnia. Z zeszytu ćwiczeń wykonujemy zadania od str.39 do 41. W zeszycie do kaligrafii do linii zielonej piszemy literkę z,Z. W zeszycie w trzy linie piszemy jedną linijkę małe z, drugą wielkie Z, oraz po jednej linijce sylaby:za, zy, Zu, Ze.

Edukacja matematyczna 

Dzisiaj wykonujemy zadania z podręcznika strona 42 oraz z zeszytu ćwiczeń str. 68.

Język angielski

Wykonaj plakat na temat ulubionych zabawek według wzoru ze str. 37 (podręcznik), narysuj je i podpisz po angielsku (4 zabawki). Prześlij zdjęcie pracy do 10.12.

Wychowanie fizyczne

Spacer po najbliższej okolicy połączony z obserwacją przyrody.

__________________________________________________________________________

Środa 09.12

Edukacja polonistyczno-społeczna

Proszę przeczytać wiersz z podręcznika str.44 i ustnie odpowiedzieć na pytania znajdujące się pod tekstem. Następnie proszę z podręcznika strona 45 wykonać zadanie 2 i 3 w zeszycie. Z zeszytu ćwiczeń wykonujemy 1 i 2 zadanie strona 38. W zeszycie do kaligrafii dokańczamy pisanie literki w, W.

Edukacja matematyczna

Ustnie wykonujemy zadania z podręcznika str.41.

Edukacja przyrodnicza

Temat: Cechy charakterystyczne każdej pory roku.

Obejrzyj film o porach roku https://www.youtube.com/watch?v=HitVp5Qwy5c ( do 3.30minuty) oraz posłuchaj piosenki o porach roku  https://www.youtube.com/watch?v=69B_ZJ37PYw

Po zapoznaniu się z informacjami na temat pór roku, odpowiedz ustnie na pytania:

1 Wymień pory roku.

2 Ile mamy pór roku?

3 Jaka jest Twoja ulubiona pora roku, powiedz dlaczego?

4 Jaką porą roku mamy wakacje?

5 W jakiej porze roku cała przyroda budzi się do życia?

6 Kiedy zakładamy ciepłą czapkę i szalik?

7 Jaką porą roku liście zmieniają kolory i opadają na ziemię?

Religia

Temat: Niedziela – spotykam się z Panem Bogiem na Mszy świętej.

Zapoznaj się z treścią tematu z podręcznika na  stronie 40 .Wykonaj zadanie 1 , 2 , 3 pod tematem – pracę przyślij do sprawdzenia. Staraj się uczestniczyć w  niedzielnej Mszy świętej w TV. 

__________________________________________________________________________

Wtorek 08.12

Edukacja polonistyczno-społeczna

Bardzo proszę przeczytać tekst z podręcznika strona 40 – 41 i ustnie odpowiedzieć na pytania znajdujące się pod tekstem.Bardzo proszę zwrócić uwagę na drukowaną i pisaną literkę w,W, następnie proszę w zeszycie przedmiotowym napisać jedną linijkę małe ,,w” drugą linijkę ,,W” wielkie. Poza tym w zeszycie piszemy po jednej linijce następujące sylaby:,,wa, aw, we, uw”. W zeszycie ćwiczeń wykonujemy zadania ze str.35-36 i piszemy poznane literki do linii zielonej w zeszycie do kaligrafii. Ćwiczymy piękne czytanie poznanego tekstu do czwartku 10 grudnia.

Edukacja matematyczna Wykonujemy pierwsze i drugie zadanie z podręcznika strona 40. Z zeszytu ćwiczeń ze str. 66 -67 wykonujemy wszystkie zadania. W zeszycie w kratkę piszemy dwie linijki cyfry 0. Wszystkie prace przesyłamy do sprawdzenia.

Edukacja plastyczna

Waszym zadaniem dzisiaj jest narysować worek z prezentami. Niech w Waszym worku znajdą się prezenty dla najbliższych osób. Prace włóżcie do teczek, pokażecie mi je w szkole. 

Edukacja muzyczna

Posłuchajcie pastorałki pt. „Bosy pastuszek”, tekst znajdziecie w zeszycie do muzyki str. 38-39, a piosenkę pod tym linkiem https://www.youtube.com/watch?v=lhE1jT2F3Sw

Przypomnij sobie wartości rytmiczne TA oraz TI i spróbuj wykonać ćwiczenie 1,2 i 3 str. 39.

____________________________________________________________________

Poniedziałek 07.12

Edukacja polonistyczno-społeczna

Proszę przeczytać tekst ze str.35 i 36, następnie ustnie odpowiedzieć na pytania znajdujące się pod tekstami.

Proszę nauczyć się czytać tekst ,,Poranek” ze str.36 do środy. Z zeszytu ćwiczeń proszę o wykonanie zadań ze str.32 i 33

Edukacja matematyczna

Dzisiaj wykonujemy utrwalające zadania z zeszytu ćwiczeń str. 62 i 63. Wszystkie wykonane prace przesyłamy do sprawdzenia.

Wychowanie fizyczne

Temat: Gry planszowe i towarzyskie.

Wybierz sobie dziś swoje ulubione gry planszowe i zagraj w nie z rodziną.

Religia

Temat: Świat  nie jest idealny.

Zapoznaj się z treścią tematu z podręcznika. Wykonaj zadania 2stron 33.

Porozmawiaj z bliskimi o tym , w jaki sposób możesz im pomagać każdego dnia? Pamiętaj  o wypełnianiu dobrych uczynków. 

Język angielski

Wykonaj karty pracy dotyczące liter G, H, I. Wyślij je do sprawdzenia.

Poniżej znajduje się słuchanie.

_________________________________________________________________________

Piątek 04.12

Edukacja polonistyczno-społeczna

Z podręcznika str.30-31 czytamy teksty. Ustnie odpowiadamy na pyt.1,2,4 str.30, zad.3 str.30 wykonujemy w zeszycie oraz pisemnie wykonujemy zad.2 str.31. Proszę przygotować czytanie tekstu ,,Podarki”  aby pięknie przeczytać go we wtorek 8 grudnia. Z zeszytu ćwiczeń wykonujemy zadania ze str.25-26.

Edukacja matematyczna

Wykonaj załączone karty pracy.

Wykonane prace prześlij do sprawdzenia

Wychowanie fizyczne

Dzisiaj proponuję Ci zabawę na podwórku ze swoim zwierzaczkiem.

Edukacja techniczna

Jak zapewne wiesz zbliżają się Mikołajki, pewnie odwiedzi Cię Święty Mikołaj, dlatego przygotuj dla niego drobny upominek. 

Edukacja informatyczna 04.12.

Temat: Projektowanie i rysowanie robota w programie Paint. 

Drogie Dzieci!

Dziś macie do wykonania 2 ćwiczenia.

– narysujcie w programie Paint swojego robota. Użyjcie do tego wszystkich znanych Wam narzędzi. Zastanówcie się co mógłby robić ten robot.

– zbudujcie własnego robota z różnych figur geometrycznych (naklejek) – jest to ćw. 2 s. 33 podręcznika. Miłej zabawy! J

Rodziców proszę o przysłanie pracy dziecka na adres mailowy do 10.12.

______________________________________________________________________________

Czwartek 03.12

Edukacja polonistyczno-społeczna

Dzisiaj pracujemy z ,,Elementarzem odkrywców”(str.28-29). Wykonujemy ćw.1,2,3,4,5. 

Edukacja matematyczna

Z zeszytu ćwiczeń wykonujemy zad.1,2,3 str.61.

Wykonane prace prześlij do sprawdzenia

Język angielski

Podręcznik, str. 34-35. Posłuchaj nagrania i powtórz podane słowa:

Posłuchaj historyjki, powiedz co się wydarzyło:

Następnie wykonaj ćw. 11- należy posłuchać i powiedzieć po kolei o jakiej czynności jest mowa w nagraniu:

Posłuchaj piosenki.

Wychowanie fizyczne

Zachęcam Was dzisiaj do spaceru ze swoimi zwierzaczkami. 

______________________________________________________________________________

Środa 02.12

Edukacja polonistyczno-społeczna                                              

Dzisiaj proszę o wykonanie z zeszytu ćwiczeń str.31 zad.1 i 2.

Edukacja matematyczna                                 

Proszę o wykonanie zadań z podręcznika strona 38 -39, w zeszycie ćwiczeń matematycznych rozwiązujemy zadania ze str.60.Wykonane prace przesyłamy do sprawdzenia.

Edukacja przyrodnicza

Dzisiaj zapraszam Was do obejrzenia filmu o ssakach i wykonania kart pracy. Proszę o wysłanie zdjęć wykonanych kart pracy na adres email kkosma5@wp.pl lub w wiadomości Messenger. 

Religia

Temat: Święty Mikołaj  uczy nas dobroci.

Zapoznaj się z treścią tematu z podręcznika na 56 – 57 . Wykonaj zadanie 1 , 2 , 3 pod tematem. Pamiętaj o dobrych uczynkach  w codziennym życiu.

_________________________________________________________________________

Wtorek 01.12

Edukacja polonistyczno-społeczna

Proszę uważnie przeczytać tekst z podręcznika str. 34 i ustnie odpowiedzieć na pytanie 1 i 2. Następnie w zeszycie ćwiczeń wykonać zad.1i 2 str.30


Edukacja matematyczna

Z ćwiczenia ze str. 59 wykonujemy zadanie 3,4 i 5 . Wykonane prace przesyłamy do sprawdzenia 

Edukacja muzyczna

Nauczcie się śpiewać piosenki o Mikołaju.

Edukacja plastyczna

Dziś rozmawialiście o baśniowych stworach, proszę Was o wykonanie kolażu, który będzie przedstawiał takiego stworka. Pamiętajcie, żeby nadać mu imię. Instrukcję wykonania pracy zamieszczam poniżej. Praca będzie oceniana, dlatego proszę o wysłanie zdjęcia kolażu do piątku. 

_________________________________________________________________________

Poniedziałek 30.11

Edukacja polonistyczno- społeczna 

Dzisiaj będziemy pracować z ,,Elementarzem odkrywców”. Proszę otworzyć podręcznik na str.24 -25 i wykonać 1,2,3,4,5 . Proszę też dokończyć pisanie literki s,S w zeszycie do kaligrafii. Do środy przygotowujemy tekst do czytania z literką s,S ze str. 82. Wykonane prace przesyłamy do sprawdzenia.

Wychowanie fizyczne

Dzisiaj Andrzejki więc zapraszam Was do zabawy przy muzyce. Tańczcie , śpiewajcie, bawcie się. Miłej zabawy:)

Język angielski

Proszę, żeby dzieci wykonały karty pracy dotyczące kolejnych liter alfabetu i wysłanie ich na mój adres mailowy.

Poniżej załączam słuchanie:

Religia

Temat: Adwent- czekam na Ciebie Panie Jezu.

Zapoznaj się z treścią tematu z podręcznika. Wykonaj zadania zawarte pod tematem 1 , 2 , 3  . Wykonaj zadanie 1str.  115.

________________________________________________________________________

Piątek 27.11

Edukacja polonistyczno- społeczna

Bardzo proszę otworzyć podręcznik na str. 32- 33, popatrzeć na ilustrację i opowiedzieć co się na niej dzieje, zwrócić uwagę na drukowaną i pisaną literkę s,S. Następnie przeczytać tekst i przygotować piękne jego czytanie do wtorku. W zeszycie ćwiczeń wykonujemy zadania ze str 27 i 28, a w zeszycie w trzy linie oraz do kaligrafii piszemy literę s,S do linii zielonej.

Edukacja matematyczna

Z zeszytu ćwiczeń wykonujemy zadanie 1, 2 i 3 str.57. Wszystkie wykonane prace przesyłamy do sprawdzenia

Edukacja techniczna

Dzisiaj rozmawialiście o smokach. Waszym zadaniem jest teraz wykonać postać smoka. Poniżej przedstawiam wam instrukcję jak możecie to zrobić. UWAGA jest to praca na ocenę. Zdjęcia prac proszę wysłać do wtorku 01.12.2020 r. na adres email kkosma5@wp.pl lub na Messengera 

Edukacja informatyczna 27.11.

Temat: Zapoznanie z polami Kształty i Wypełnienie. Gra w „kółko i krzyżyk” na samodzielnie przygotowanej planszy.      

Drogie Dzieci!

Dziś macie do wykonania 2 ćwiczenia. Wskazówki do pracy są  na s. 24 i 25 podręcznika.

Ćw. 1 – narysujcie w programie Paint dowolny obrazek – mogą to być domy, drzewa, chmury. Skorzystajcie z gotowych figur dostępnych w polu Kształty i różnych wypełnień.

Ćw. 2 – narysujcie w programie Paint planszę do gry w „kółko i krzyżyk”. Następnie zagrajcie z rodzeństwem lub rodzicami. Miłej zabawy! 

Rodziców proszę o przysłanie pracy dziecka na adres mailowy do 03.12.

__________________________________________________________________________

Czwartek 26.11

Edukacja polonistyczno- społeczna

Dzisiaj pracujemy z Elementarzem odkrywców”. Bardzo proszę otworzyć ,,Elementarz odkrywców”na str. 26-27 i wykonać wszystkie ćwiczenia.

Edukacja matematyczna

Bardzo proszę w zeszycie do kaligrafii matematycznej napisać całą stronę cyfrę 9. Prace przesłać do sprawdzenia.

Wychowanie fizyczne

Wykonaj ćwiczenia wykorzystując domowe przedmioty

Język angielski

Proszę, żeby dzieci wykonały podane karty pracy oraz o wysłanie ich na mój adres mailowy.

______________________________________________________________________________

Środa 25.11

Edukacja polonistyczno- społeczna

Bardzo proszę obejrzeć ilustrację w podręczniku str.28- 29, ustnie opowiedzieć co się na niej dzieje, zwrócić uwagę na drukowaną i pisaną literkę r,R. Następnie przeczytać tekst i nauczyć się go pięknie czytać na piątek 27 listopada. W zeszycie ćwiczeń wykonać zadania ze str.

23 -24. W zeszycie, w trzy linie oraz do kaligrafii ćwiczymy pisanie literki r,R do linii zielonej.

Edukacja matematyczna

W zeszycie ćwiczeń str.55 piszemy cyfrę 9 oraz wykonujemy zadania pierwsze, drugie i trzecie, zaś ze str. 56 wykonujemy zad.4, 5 i 6. W zeszycie, w kratkę piszemy dwie linijki cyfry 9. Wykonane prace przesyłamy do sprawdzenia

Edukacja przyrodnicza

Obejrzyj doświadczenie a dowiesz się jak rośliny piją wodę. Zachęcam Cię również żebyś przy pomocy rodziców wykonał ten eksperyment.

Religia

Temat: Maryja – Mama Jezusa i nasza Matka.

Zapoznaj się z treścią tematu z podręcznika. Wykonaj zadanie 1str 46 , zad 2 str.47 . Naucz się na pamięć,  pięknie odmawiać modlitwę ” Pozdrowienie Anielskie.” Módl się słowami tej modlitwy w intencji rodziny.

_________________________________________________________________________

Wtorek 24.11

Edukacja polonistyczna społeczna

Proszę uważnie obejrzeć ilustrację w podręczniku ze str. 26- 27, następnie ustnie odpowiedzieć na pytanie 1, 2, 3 i 4 str.27. W zeszycie ćwiczeń str.21 22 wykonać wszystkie polecenia, w  zeszycie do kaligrafii dokończyć pisanie literki P,p. Przygotować na wtorek tekst do czytania z literką P,P z podręcznika str. 81.

Edukacja matematyczna

Z zeszytu ćwiczeń matematycznych wykonujemy zadania ze strony 53 i 54.

Edukacja muzyczna

Posłuchaj piosenki „Pomaluję cały świat”   https://www.youtube.com/watch?v=yYDzRWtRAHI   tekst znajdziesz w zeszycie do muzyki str. 34. Wykonaj ćw. 3 str. 35.

Edukacja plastyczna

Zapoznaj się z pojęciem pejzaż. Pejzaż jest to obraz, na którym artysta przedstawił jakiś krajobraz, na przykład pola, łąki, góry lasy, wieś, miasto. Obejrzyj film, na którym zobaczysz przykłady pejzażu oraz poznasz polskich malarzy, którzy malowali pejzaże. https://www.youtube.com/watch?v=HAc2e8ID3bY Nie musicie robić zadania z filmu 🙂

____________________________________________________________________________

Poniedziałek 23.11

Edukacja polonistyczno-społeczna

 Bardzo proszę obejrzeć ilustracje w podręczniku strona 24 25 i zwrócić uwagę na drukowaną oraz pisaną literkę p,P, następnie przeczytać tekst z tą literką i nauczyć się go pięknie czytać na środę 25.11. W zeszycie ćwiczeń proszę wykonać zadania od strony 19-20. W zeszycie w trzy linie oraz do kaligrafii ćwiczymy pisanie literki p,P do linii zielonej.

Edukacja matematyczna

Wykonujemy zadania z zeszytu ćwiczeń.

Wychowanie fizyczne

Temat: podwórkowy tor przeszkód.

Dzisiaj w ramach lekcji wychowania fizycznego wyjdź na podwórko i poszukaj naturalnych przeszkód do pokonania. Mogą to być np. kopce kreta oraz dołki do przeskoczenia, jakieś przeszkody do ominięcia. Pamiętaj o bezpieczeństwie.

Język angielski

Podręcznik, str. 32-33. Proszę, żeby dzieci posłuchały i powtórzyły podane słowa:

następnie wykonać ćw. 1- należy powiedzieć jakie zabawki są ukryte pod cieniami, posłuchać piosenki:

Oraz posłuchać historyjki i powiedzieć co się wydarzyło.

Proszę, żeby dzieci wykonały również ćw. 2 ze str. 21 z zeszytu ćwiczeń.   

Religia

Temat: Pan  Bóg  jest blisko mnie. 

Porozmawiaj z rodzicami o uroczystości przyjęcia  przez  Ciebie  Sakramentu Chrztu świętego. Zapoznaj się z treścią tematu z podręcznika,  wykonaj zadanie 1 , 2 , 3 strona30 .Wykonaj zadania w karcie  pracy strona 91 przyślij do sprawdzenia .

_____________________________________________________________________________

Piątek 20.11

Edukacja polonistyczno-społeczna

Z podręcznika str.23 czytamy podane informacje. Opowiadamy rodzicom historyjkę obrazkową. Następnie z ćw.1str.23 wybieramy jeden z tytułów pasujących do historyjki i wpisujemy go do zeszytu w 3 linie, również przepisujemy zdania z ćw.2. W zeszycie ćwiczeń wykonujemy zad.1,2,3 str.18

Edukacja matematyczna

W zeszycie do kaligrafii matematycznej str.19, kończymy pisanie cyfry 8.

Wykonane prace przesyłamy do sprawdzenia.

Wychowanie fizyczne

Dzisiaj w ramach aktywności fizycznej wybierzcie się na spacer połączony z szybkim marszem.

Edukacja techniczna

 Poznaliście dzisiaj przygody ludków, chciałabym żebyście ulepili z plasteliny Nudka i Dudka.

Edukacja informatyczna 20.11.

Temat: Rysowanie flagi Polski z wykorzystaniem narzędzia Linia w programie Paint. Gry edukacyjne „Na ratunek” i „Droga do domu”.       

Proszę, aby dzieci  w edytorze  grafiki Paint narysowały flagę Polski z wykorzystaniem narzędzia Linia. Flagę należy pokolorować.

Proszę też, aby dzieci wykonały ćw. 6 s. 23 podręcznika i zagrały w następujące gry edukacyjne znajdujące się na płycie dołączonej do podręcznika: „Na ratunek” i „Droga do domu”.  Jeśli ktoś nie ma możliwości, obok flagi Polski, rysuje flagi innych państw.

Wykonaną pracę przesyłamy na adres mailowy do 27.11.

W nagrodę dziecko przykleja – zgodnie z kodem  – naklejkę ze s. 23. 😉

_____________________________________________________________________________

Czwartek 19.11

Edukacja polonistyczno-społeczna

Proszę samodzielnie przeczytać tekst z podręcznika str.22 i nauczyć się go pięknie czytać na piątek. Następnie proszę do zeszytu w 3 linie przepisać 3 linijki tekstu od góry z książki. W zeszycie ćwiczeń wykonujemy zad. 1 i 2 str.17.

Edukacja matematyczna

Proszę z książki str.34 przeczytać polecenia i ustnie na nie odpowiedzieć. W zeszycie ćwiczeń wykonujemy zad.1,2 i 3 str.50 oraz piszemy cyfrę 8. W zeszycie do kaligrafii matematycznej str.19 (4 linijki od góry) oraz w zeszycie w kratkę ćwiczymy pisanie cyfry 8 (w dwóch linijkach).

Prace z edukacji polonistycznej i matematycznej przesyłamy do sprawdzenia.

Język angielski

Proszę, żeby dzieci wykonały podane karty pracy. W karcie pracy 1 należy napisać po śladzie oraz samemu cyfry w języku angielskim, w karcie drugiej należy pokolorować obrazki według podpisów po angielski, w karcie numer 3 należy dopasować nazwy rzeczy w domu, nazwać je po angielsku oraz je narysować. Proszę o wysłanie zdjęć wykonanych prac.

Wychowanie fizyczne

Temat: Zabawy naśladowcze.

Dzisiaj pobawicie się w naśladowanie leśnych zwierząt, naśladujcie ich głosy, sposób poruszania się itp.

______________________________________________________________________________

Środa 18.11

Edukacja polonistyczno-społeczna

Proszę uważnie obejrzeć ilustrację w podręczniku str.21 i zastanowić się nad pytaniem 2. Następnie proszę w zeszycie ćwiczeń wykonać zad.1,2 str.16. Na piątek przygotowujemy tekst do czytania z literką: n,N ze str.81.

Edukacja matematyczna

Proszę wykonać zadania z załączonej karty pracy. Prace przesyłamy w tym samym dniu.

Edukacja przyrodnicza

Religia

Temat: Pan Jezus ukazuje nam Ojca.

Zapoznaj się z treścią tematu z podręcznika. Wykonaj zadanie 2 i 3 w podręczniku str. 28-29. Naucz się Modlitwy Pańskiej.


______________________________________________________________________________

Wtorek 17.11

Edukacja polonistyczno-społeczna 

Proszę przez okno poobserwować przyrodę, opowiedzieć rodzicom co się dzieje na dworzu, jakie zmiany zachodzą jesienią, co dzieje się z roślinami, zwierzętami.Zastanowić się ile trwa dzień, a ile noc. Następnie proszę obejrzeć ilustrację w podręczniku str.18-20 i ustnie odpowiedzieć na pyt.1i 2 str.19. W zeszycie ćwiczeń proszę wykonać zad.1,2 str.15. W zeszycie do kaligrafii kończymy pisanie literki:n,N. Z podręcznika str.81 uczymy się czytać  tekst z literką:b,B i c,C(na czwartek).

Edukacja matematyczna

Proszę wykonać załączoną kartę pracy.

Podane prace przesyłamy w tym samym dniu, lub do godz.10.00 dnia następnego.

Edukacja plastyczna

Temat dzisiejszej pracy plastycznej to: „Mój fantastyczny sen”. Kredkami na kartce z bloku narysuj ilustracje do swojego najbardziej niezwykłego, fantastycznego snu. Ciekawa jestem co to był za sen?:) Pracę włóż do teczki, po powrocie do szkoły pokażesz mi ją i opowiesz o swoim śnie. :):)

Edukacja muzyczna

Posłuchaj piosenkę: „Idzie niebo ciemną nocą”

link znajdziesz tutaj https://www.youtube.com/watch?v=DFBvKU7IcGM ,a tekst piosenki w zeszycie do muzyki str. 32. Zastanów się i odpowiedz ustnie na pytania:

1. W jaki sposób piosenka opisuje noc?

2. Jaki ma nastrój?

3. Jak zachowują się gwiazdki?

Spróbuj zaśpiewać pierwszą część kołysanki cicho, drugą – głośniej, trzecią – cicho.

______________________________________________________________________________

Poniedziałek 16.11

Wychowanie fizyczne

Temat: Ruch i prace porządkowe na świeżym powietrzu.

Wyjdź dziś na dwór i posprzątaj swoje podwórko np. weź grabie i pozagrabiaj liście, posprzątaj zabawki.

Edukacja polonistyczna i społeczna

Dzisiaj bardzo proszę obejrzeć ilustrację w podręczniku str.16-17,opowiedzieć rodzicom co się na niej dzieje.Proszę zwrócić uwagę na elementy nocnego krajobrazu oraz na pisaną i drukowaną literkę:n,N. Następnie proszę przeczytać tekst i nauczyć się go pięknie czytać na środę(18.11.2020r.). W zeszycie ćwiczeń wykonujemy ćwiczenie 1,2 str.13 oraz ćwiczenia ze str.14. W zeszycie do kaligrafii,do linii zielonej oraz w zeszycie w trzy linie ćwiczymy pisanie literki:n,N.

Edukacja matematyczna

Z zeszytu ćwiczeń str.49 wykonujemy zad.1 i 2 .Jeśli macie możliwość prace przesyłamy tego samego dnia, ewentualnie następnego dnia do godz.10.00

Język angielski

Podręcznik, str. 30-31.  Proszę, żeby dzieci powtórzyły podane słowa:

Następnie wykonały ćw. 1 ze str. 30. Należy powiedzieć co się znajduje na obrazkach.

Ćw. 2- proszę posłuchać piosenki:

Ćw. 3- należy posłuchać historyjki i powiedzieć co się wydarzyło:

Proszę wykonać również ćw. 1 str. 20 z zeszytu ćwiczeń.

Religia

Temat: Dziękujemy Panu Bogu za Anioła  Stróża. 

Zapoznaj się z treścią tematu z podręcznika. Wykonaj zadania 1, 2 str . 27.

Jako pracę domową wykonaj zadanie z karty pracy do tematu. Módl się do Anioła Stróża.

______________________________________________________________________________

Wtorek 10.11

Edukacja polonistyczno-społeczna i matematyczna

Dzisiaj uważnie czytamy tekst z podręcznika(edukacja polonistyczna)str.14-15, ustnie i pełnym zdaniem odpowiadamy na pytania znajdujące się pod tekstem (1,3 str.15).Następnie w ćwiczeniu z edukacji polonistycznej wykonujemy zadania ze str.11 i 12. W ćwiczeniu z edukacji matematycznej wykonujemy zad.3,4,5 str.48. Jeśli chodzi o zad.5, to ustnie układamy treść zadania, a obliczenia zapisujemy. Wykonane prace przesyłamy do 12.11.2020r.

Edukacja plastyczna

Waszym zadaniem jest wylepienie sowy.  Pod tym linkiem znajdziecie obrazek sowy, możecie również narysować sowę samodzielnie https://lh3.googleusercontent.com/proxy/_8CO5bSBXWxVb5pbbQmNu9l5x_zP7l9Z53w2ijbNdStkP6eOeV8O4nIbsxST4Yw7Nu3nlJCHJmBW9NSPoX4prB4iF4BVhl3CZNFZmQEfXv50JrhbOfFFaid8sXssiMApGOKq4rnkPkEXylUccgTenzLmtkwGHnIvphuLEMPkH8c2tB0ou6vyuRzC 

Sowę należy wykleić bibułą. Prace schowajcie do teczek, po powrocie do szkoły przyniesiecie je. 

Edukacja muzyczna

11.listopada obchodzimy  Narodowe Święto Niepodległości, dlatego też posłuchajcie naszego polskiego hymnu. Możecie go znaleźć pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=s82ewEfteHs Nauczcie się na ocenę śpiewać dwóch zwrotek Mazurka Dąbrowskiego. 

_____________________________________________________________________________

Poniedziałek 09.11

Wychowanie fizyczne

Temat: Kształtowanie zręczności i koordynacji- zabawy z piłką.

Weź piłkę i wykonaj następujące ćwiczenia: 1. Podrzuć piłkę do góry i ją złap 2. Podrzuć piłkę do góry i spróbuj ją odbić. 3. Tocz piłkę po podłodze lub podwórku do wyznaczonego celu. Ćwiczenia powtórz po 5 razy.

Edukacja polonistyczno-społeczna i matematyczna

Dzisiaj pracujemy z podręcznikiem ,,Dzień odkrywców”. Wykonujemy ćwiczenia str.22-23.W zeszycie do kaligrafii kończymy pisanie wyrazów i zdania z literką,,c,C”-str.27.

W zeszycie ćwiczeń z edukacji matematycznej wykonujemy zad.1,2 str.47. Wykonane prace przesyłamy na e-maila lub messengera do dn.10.11.2020r. 

Język angielski

Podręcznik, str. 80-81. Proszę, żeby dzieci posłuchały podanej historyjki, opowiedziały co się wydarzyło, a następnie wykonały ćw. 5 ze str. 16 z zeszytu ćwiczeń.

Religia

Temat: Dziękuje panu Bogu za ludzi, za życie.

Poproś bliskich o pomoc w przeczytaniu tekstu w podręczniku na str. 24. Wykonaj zadanie 1 i 2 str. 24/25 oraz zadanie z kart pracy str. 85.

______________________________________________________________________________

Poniedziałek 22.06- czwartek 25.06

Edukacja informatyczna 22.06.

Temat: Zagadki logiczne z elementami programowania.           

Korzystamy ze strony https://www.matzoo.pl/. Wybieramy Wstęp do programowania (na dole strony)  i  uruchamiamy Kierunki. Wykonujemy ćwiczenia zaczynając od najniższego poziomu.

Język angielski (2 lekcje)

Wykonaj podaną kartę pracy. Należy napisać słowa po śladzie oraz samemu.

Religia

Temat: Wakacje z Panem Bogiem.

W czasie wakacji pamiętaj o niedzielnej Mszy Świętej.

Poniedziałek 15.06- piątek 19.06

Edukacja informatyczna 15.06.

Temat: Podsumowanie roku w formie interaktywnego quizu.

Proszę o rozwiązanie interaktywnego quizu – wykonanie zadań z gry „Planeta wiedzy” (lekcja 21) umieszczonej na płycie. Jeśli ktoś nie ma możliwości, wykonuje pracę na s. 52-53 podręcznika – wymyśla trasę dla robota.

Każde dziecko, w nagrodę za wykonaną pracę – przykleja zgodnie z kodem- ostatnią, dwunastą  naklejkę;)

Otrzymane hasło to: KODOWANIE.

Co ono znaczy? Kodowanie to tworzenie poleceń zapisanych razem w języku zrozumiałym dla robota/komputera.

Zdjęcie wykonanej pracy przesyłamy do 18.06.

Język angielski

Podręcznik, str. 70-71. Posłuchaj i powtórz podane słowa.

Wytnij obrazki, wklej do zeszytu i podpisz po angielsku.

Posłuchaj historyjki i opowiedz co się wydarzyło.

Wykonaj ćw. 10 – wybierz poprawą odpowiedź.

Ćw. 11– posłuchaj nagrania i ponumeruj obrazki w odpowiedniej kolejności.

Ćw. 12 – posłuchaj piosenki.

Wykonaj ćw. 3 ze str. 46  z zeszytu ćwiczeń.

Język angielski

Podręcznik, str. 76-77. Wykonaj ćw. 1, 2, 3 i 4.

Ćw. 1- dopasuj w zeszycie nazwy instrumentów.

Ćw. 2- posłuchaj nagrania i wybierz obrazek z odpowiednią częścią ciała.

Ćw. 3- popatrz, przeczytaj i napisz w zeszycie odpowiednie czynności oraz instrumenty.

Ćw. 4- posłuchaj nagrania i powtórz podane słowa.

Wykonaj ćwiczenie  ze str. 49 oraz zagraj w grę planszową ze str. 50-51 z zeszytu ćwiczeń.

Religia

Temat: Kocham swoich rodziców i opiekunów.

Przeczytaj tekst z podręcznika str. 48. Wykonaj ćw. 1, 2, 3 pod tematem. Proszę o przesłanie pracy do sprawdzenia.

Pomódl się w intencji swoich rodziców.

Poniedziałek 07.06- środa 10.06

Edukacja informatyczna 08.06.

Proszę, aby dzieci rozwiązały kolejne zagadki logiczne związane z życiem mrówek.
Są to ćw. 6-7  ze s. 50-51 podręcznika.
Proszę też, aby dzieci zagrały w następujące gry znajdujące się na płycie dołączonej do podręcznika /ćw.8/ – w miarę możliwości:

 „Mrówka Alfabetka”, „Królewskie przyjęcie”, „Tangram” – układanka.

Każde dziecko, w nagrodę za wykonaną pracę – przykleja zgodnie z kodem- jedenastą  naklejkę;)

Język angielski

Podręcznik, str. 68-69. Posłuchaj nagrania i powtórz podane słowa.

Następnie wytnij obrazki, wklej do zeszytu i podpisz po angielsku.

Wykonaj ćw. 5. Należy dopasować w zeszycie nazwy czynności do obrazków.

Zapisz w zeszycie:

I can…- umiem…

Np. I can dance- umiem tańczyć.

Zapisz dwa zdania na temat tego, co potrafisz robić używając poznanych czynności.

Ćw. 6- posłuchaj  piosenki.

Ćw. 7- posłuchaj historyjki.

Wykonaj ćw. 8- ułóż słowa z rozsypanki i zapisz je w zeszycie. Wykonaj również ćw. 2 ze str.45 z zeszytu ćwiczeń.

Religia

Temat: Pan Jezus obecny w Najświętszym Sakramencie.

Poproś rodziców aby powiedzieli Ci o procesji Bożego Ciała. Uzupełnij ćwiczenie 1 str. 44 i ćwiczenie 2 str. 45.

Wtorek 02.06- piątek 05.06

Język angielski

Podręcznik, str. 98-99.

Proszę, żeby dzieci posłuchały nagrania i powtórzyły słowa znajdujące się u góry na stronie 99, a następnie zapisały w zeszytach podane słowa:

Paint- malować

Competition- zawody

Teddy bear- miś pluszowy

Bike- rower

Doll- lalka

Drum- bębenek

Wykonaj ćw. 1, 2 i 3. W ćw. 1 należy dopasować w zeszycie podpisy do obrazków. W ćw. 2 trzeba popatrzeć jakie prezenty dostały dzieci i napisać zdania jak w przykładzie.

Np. Frank has got a….- Franek ma….

Język angielski

Podręcznik, str. 66-67.

Proszę posłuchać nagrania i powtórzyć podane słowa, a następnie wydrukować, wyciąć, wkleić do zeszytu i podpisać po angielsku podane obrazki.

Ćw. 2 – należy posłuchać piosenki i ćw. 3- posłuchać historyjki.

Proszę zrobić ćwiczenie 1 ze str. 44  z zeszytu ćwiczeń.

Religia

Temat: Uczestniczymy w Eucharystii.

Zapoznaj się z tematem w podręczniku. Wykonaj w podręczniku zadania 1, 2, 3, 4 str. 41. Poproś rodziców o pomoc. Postaraj się w najbliższą niedziele uczestniczyć we Mszy Świętej.

Poniedziałek 25.05 – piątek 29.05

Edukacja informatyczna 25.05.

Proszę, aby dzieci rozwiązały zagadki logiczne związane z życiem mrówek. Są to ćw. 1-5  ze s. 48-49 podręcznika. Wykonaną pracę przesyłamy do 28.05.

Język angielski

Podręcznik, str. 86-87. Proszę, żeby dzieci posłuchały podanej historyjki.

Następnie o zapisanie w zeszycie:

Stork- bocian

Fox- lis

Proszę o wykonanie w zeszytach ćwiczeń zadania ze str. 40.

Należy wykonać również podaną kartę pracy. Trzeba znaleźć w wykreślance nazwy podanego jedzenia, a następnie wpisać je do odpowiedniej kategorii- owoce, warzywa lub inne.

Język angielski

Podręcznik str. 64-65. Proszę, żeby dzieci wykonały podane ćwiczenia. W ćw. 1 należy dopasować w zeszycie nazwy owoców i warzyw do obrazków. W ćw. 2 – przeczytać zdania i napisać w zeszycie czy są to zdania prawdziwe czy nie. Trzeba wpisać słowa „yes” lub „no”. W ćw. 3 należy posłuchać wypowiedzi i wpisać w zeszycie odpowiedź a lub b.

Proszę, żeby przed wykonaniem ćwiczenia 3 dzieci zapisały w zeszytach:

I don’t like- nie lubię /aj dont lajk/

Np. I don’t like apples- nie lubię jabłek

I zapisały 3 zdania na temat tego, czego nie lubią jeść lub pić.

Następnie proszę o wykonanie ćw. 4 – posłuchać nagrania i powtórzyć podane słowa.

Proszę wysłać zdjęcie pracy do 29.05.

Religia

Temat: Pan Jezus posyła Ducha świętego.

Zapoznaj się z tematem w podręczniku na str. 38-39. Wykonaj zad. 1, 2, 3 w podręczniku. Pokoloruj ilustrację.

Poniedziałek 18.05- piątek 22.05

Edukacja informatyczna 18.05.

Proszę o wykonanie ćw.  2  i 3  oraz ćw. 4 (praca z płytą) ze s. 43. Dzieci mogą również zagrać w gry znajdujące się na płycie „Fotograf” i „Motyle na łące” (w miarę możliwości).

Każde dziecko w nagrodę za wykonaną pracę, przykleja naklejkę – zgodnie z kodem. Wykonaną pracę przesyłamy na adres mailowy do 21.05. Czekam też na informację, ile naklejek dziecko już przykleiło 😉

Język angielski

Podręcznik, str. 62-63. Proszę aby dzieci posłuchały nagrania do tekstów ze str. 62:

Następnie proszę aby wykonały ćw. 2. Należy znaleźć zdjęcie polskiego dania ( lub  narysować je) i napisać po angielsku:

……………….is a Polish dish. – ………………… jest polskim daniem.

Proszę aby dzieci zapisały w zeszycie:

Fruit- owoc    /frut/

Vegetable- warzywo   /wedżtybyl/

Pepper- papryka        /peper/

Następnie proszę, żeby dzieci zrobiły ćw. 2. Należy napisać czy jest to owoc czy warzywo.

Język angielski

Proszę, żeby dzieci wykonały na ocenę w ćwiczeniach zadania ze str. 38,39 i 41. Proszę o wysłanie zdjęcia pracy do 22.05.

Religia

Temat: Święty Jan Paweł.

Zapoznaj się z tekstem w podręczniku/ Wykonaj zadanie nr 1 str. 54/55 oraz zadanie z kart pracy. Poproś dorosłych domowników, aby opowiedzieli ich wspomnienia dotyczące Jana Pawła.

Poniedziałek 11.05 – piątek 15.05

Edukacja informatyczna 11.05.

Proszę o wykonanie ćw. 1 ze s. 42. Praca polega na zaznaczaniu, kopiowaniu i wklejaniu kwiatów w programie Paint. Jest to praca z płytą. Jeśli ktoś nie ma możliwości rysuje jeden kwiat i później kopiuje go kilka razy w sposób opisany w ćw. 1. Ważne jest, by dziecko zaznaczało cały kwiatek, nie przecinając go. Następnie rysunek należy pokolorować.

Proszę też, by dzieci zapoznały się ze skrótami klawiaturowymi, które ułatwiają pracę (s. 43). Dzieci znają już skrót klawiaturowy Ctrl+Z – można przypomnieć wierszyk ze s. 23.

Język angielski

Podręcznik, 60-61. Proszę wykonać ćw. 13. Popatrz, przeczytaj i napisz w zeszycie odpowiedzi no- nie lub yes- tak. Proszę, żeby dzieci wykonały pudełko śniadaniowe, wycięły obrazki przedstawiające jedzenie i w domu je nazwały. Proszę o wykonanie str. 37 z zeszytu ćwiczeń.

Język angielski

Proszę, żeby dzieci zapisały w zeszycie wyrażenie:

I like- lubię   /aj lajk/     (można również zapisać wymowę)

oraz żeby zapisały 3 zdania z podanym wyrażeniem o owocach lub warzywach, które lubią.

Np. I like apples- lubię jabłka.

Praca na ocenę!

Proszę wykonać w zeszycie pracę o ulubionym jedzeniu. Przykład znajduje się w podręczniku na str.61. Należy narysować ulubione jedzenie, a następnie podpisać jak w przykładzie:

My favourite food is…………- moje ulubione jedzenie to …………

I like………………-lubię. Yummy!- pyszne. 

Dzieci piszą tekst w języku angielskim, bez tłumaczenia;)

Religia

Temat: Maryja- nasza Matka i Królowa.

Poproś kogoś z domowników, aby pomógł Ci zapoznać się z tematem w podręczniku, a następnie wykonaj ćw. 1 str. 46 i zadania zawarte w kartach pracy.

Poniedziałek 04.05- piątek 08.05

Edukacja informatyczna 04.05.

Proszę, aby dzieci zagrały w następujące gry znajdujące się na płycie dołączonej do podręcznika:

Temat 16: „W sklepie”

Temat 18:  „Obrazki z… ogonkami, kreseczkami i kropkami” oraz „Pomylone Controle”. Jeśli ktoś nie ma możliwości może skorzystać z https://www.matzoo.pl/klasa1 lub http://pisupisu.pl/klasa1

Życzę wszystkim miłej nauki przez zabawę;)

Język angielski

Podręcznik, str. 56-57. Proszę aby dzieci posłuchały i powtórzyły nowe słowa oraz wycięły obrazki (warzywa i owoce), wkleiły do zeszytu i podpisały po angielsku.

Następnie proszę wykonać ćw. 5. Proszę aby dzieci  policzyły po angielsku i nazwały podane owoce i warzywa. Proszę wykonać ćw. 6 – posłuchać piosenki „What’s in your basket?” oraz ćw. 7 – posłuchać historyjki i ćw. 8 – należy odpowiedzieć w zeszycie na pytania: Co jest w koszyku Liama i co jest w koszyku Charliego (Nie trzeba odpowiadać pełnym zdaniem). 

Język angielski

Podręcznik, str. 58-59. Proszę posłuchać i powtórzyć nowe słowa oraz wyciąć obrazki (plik z wcześniejszej lekcji), wkleić do zeszytu i podpisać.

Następnie proszę wykonać ćw. 9 ,10,11 i 12. W ćw. 9 należy posłuchać historyjki. W ćw. 10 wybrać poprawną odpowiedź. W ćw. 11 -posłuchać wypowiedzi i zapisać w zeszycie poprawną odpowiedź. W ćw. 12- posłuchać piosenki.

Proszę wysłać zdjęcie podanych prac- są one na ocenę.

Religia

W maju ludzie gromadzą się przy kapliczkach, aby oddać cześć Maryi. Modlą się Litanią i śpiewają pieśń loretańską o Matce Bożej. Wykonaj rysunek przydrożnej kapliczki, która znajduje się najbliżej Twojego domu i prześlij do sprawdzenia.

poniedziałek 27.04 – czwartek 30.04

Edukacja informatyczna 27.04

Proszę o wykonanie ćw. 3 i 4 ze s. 45 w podręczniku oraz ćw. 5 w edytorze tekstu. Praca polega na pisaniu liter i wyrazów z wykorzystaniem klawiszy Shift i Alt (prawy). Dziecko musi nacisnąć jednocześnie trzy klawisze, np. Shift+Alt + l otrzyma Ł, Shift+ Alt + z otrzyma Ż, Shift+ Alt + x otrzyma Ź, Shift +Alt + s otrzyma Ś, Shift+Alt +c otrzyma Ć.

Jest to zadanie bardzo trudne. Każde dziecko, w nagrodę za wykonaną pracę – przykleja zgodnie z kodem- jedną wybraną naklejkę (dzieci dużo chorowały i z pewnością mają jeszcze wolne miejsca na wklejenie naklejki 😉

Język angielski

Proszę o wykonanie kolejnych kart pracy z literami alfabetu: H, I, J

Załączam słuchanie:

Proszę wydrukować obrazki, wyciąć, wkleić do zeszytu i podpisać po angielsku.

Język angielski

Podręcznik, str. 54, 55. Proszę aby dzieci powtórzyły podane słowa a następnie wycięły obrazki, wkleiły do zeszytu i je podpisały po angielsku.

Proszę o posłuchanie i zaśpiewanie piosenki „I like milk”:

Proszę aby dzieci wykonały ćw. 3 ze str. 55 – posłuchały podanej historyjki i wykonały w zeszycie ćw. 4 z str.56 oraz ćw. 1 ze str.36 z zeszytu ćwiczeń.

Religia

Temat: Pismo Święte- list Pana Boga do człowieka.

Pan Jezus mówi do nas na kartach Ewangelii.

Wysłuchaj  https://www.youtube.com/watch?v=sr_n2BopgzI

Wykonaj ilustrację do wysłuchanego fragmentu.

Edukacja informatyczna

Proszę o wykonanie w edytorze tekstu ćw. 1 i 2 ze s. 44. Praca polega na pisaniu liter, wyrazów i zdań  z wykorzystaniem klawisza Alt (prawy). Wskazówki znajdują się w podręczniku.  Dziecko musi nacisnąć jednocześnie dwa klawisze, np. Alt + a otrzyma ą, Alt + z otrzyma ż, Alt + x otrzyma ź, Alt + l otrzyma ł.

Jest to zadanie trudne. Każde dziecko, w nagrodę za wykonaną pracę – przykleja zgodnie z kodem- naklejkę ze s. 41.

Wykonaną pracę przesyłamy na adres mailowy.

Język angielski

Czas realizacji: 22.04-23.04

Proszę o wykonanie kart pracy: Litery od E-G.

Należy również posłuchać nagrań i powtórzyć podane słowa.

Następnie proszę o wycięcie obrazków i utworzenie w zeszycie słowniczka.

Proszę również, żeby dzieci utworzyły słowniczek w zeszycie dotyczący liczenia od 1 do 10. Proszę o wycięcie, wklejenie do zeszytu oraz podpisanie po angielsku.

Liczenie  (od 1 do 10 oraz od 10 do 1) można poćwiczyć wchodząc w podany filmik:

Środa 15.04 – piątek 17.04

Język angielski

Proszę o wydrukowanie kart pracy (można wykonać zadania w zeszycie jeśli nie ma możliwości wydrukowania) dotyczących liter alfabetu od A do D. Proszę aby dzieci wykonały karty pracy. Poniżej znajduje się słuchanie, aby dzieci mogły powtórzyć podane słowa. Proszę o wydrukowanie obrazków i wykonanie (tak jak zazwyczaj) słowniczka w zeszycie. Pisownia słów znajduje się w kartach pracy.

Poniedziałek 06.04 – środa 08.04

Język angielski

Podręcznik, str. 92, 93.

Proszę posłuchać i powtórzyć słowa związane z Wielkanocą, str. 93.

Następnie proszę o wydrukowanie obrazków i wykonanie słowniczka w zeszycie.

Następnie proszę wykonać ćwiczenie 1 ze str. 92 (można narysować w zeszycie odpowiednią ilość jajek) a następnie posłuchać historyjki ze str.93 i piosenki.

Proszę o wykonanie ćwiczenia podsumowującego „My Progress” z działu „My Pet” z zeszytu ćwiczeń. Zachęcam do zagrania w grę planszową Board Game 4.

Edukacja informatyczna 06.04

Proszę o wykonanie ćw. 2 s. 41 podręcznika oraz o napisanie w edytorze tekstu dowolnych wyrazów wielkimi literami  z użyciem klawisza CAPS LOCK.  Wskazówki znajdują się w podręczniku na s. 40. Wyrazy dziecko powinno zapisać za pomocą liter dostępnych na klawiaturze (nie powinny zawierać polskich liter – np. ą, ł itp.) Mogą to być np. słowa: JAJKO, WIELKANOC, BARANEK, itp. Dziecko może wyrazy pogrubiać, pochylać, podkreślać; może też zmieniać kolor i rozmiar liter. Przykład podany niżej:

Wykonaną pracę przesyłamy na adres mailowy.

Religia

Przeżywamy piękny i wyjątkowy czas Wielkiego Tygodnia, który ma nas przygotować do Niedzieli Zmartwychwstania Pana Jezusa. Postaraj się w tym wyjątkowym czasie pomagać domownikom w ich obowiązkach, a w czasie wolnym pokoloruj załączone karty- malowanki wielkanocne.

Edukacja informatyczna

Proszę o narysowanie w programie Paint trzech prostych obrazków (np. tulipan, dom, balon- rysunki powinny być tak dobrane, by nazwy nie zawierały polskich liter – np. ą, ł itp.) i podpisanie  ich z wykorzystaniem narzędzia Tekst. Wykonaną pracę przesyłamy na adres mailowy.

Język angielski

Podręcznik str. 52,53. Wykonać ćw. 1 . Należy dopasować podpisy do obrazków.

Ćw. 2. Posłuchać nagrania i wpisać w zeszycie nazwy zwierząt i odpowiednie kolory lub narysować zwierzątka i pokolorować.

Ćwiczenie 3- należy przeczytać zdania i wpisać do zeszytu odpowiedzi yes- tak lub no- nie.

Ćwiczenie 4- posłuchać i powtórzyć podane słowa.

Religia

Przeżywmy okres Wielkiego Postu – Przed nami Niedziela Palmowa (https://pl.wikipedia.org/wiki/Niedziela_Palmowa). Poproś domowników o wspólne wykonanie palmy. Z pomocą dorosłych wykonaj zdjęcie i prześlij je na adres sprozalin33@wp.pl Jeśli do dnia 5.04.2020 wyślesz zdjęcie palmy z podpisem na adres email, tym samym weźmiesz udział w e konkursie na piękną palmę.

Czwartek i piątek

Język angielski:

Proszę aby dzieci wykonały słowniczek w zeszytach. Należy wydrukować stronę pt. obrazki do słowniczka, następnie wyciąć obrazki, wkleić do zeszytu i podpisać po angielsku podane zwierzęta. Jeśli nie ma możliwości wydrukowania, dzieci mogą narysować podane zwierzęta i podpisać.

Proszę wykonać dwie karty pracy. Karta pracy numer 1 – należy pokolorować dzikie zwierzęta na kolor zielony, a zwierzęta domowe- na kolor czerwony. Jeśli nie ma możliwości wydrukowania można wpisać odpowiedzi do zeszytu, np. red- i podać nazwy zwierząt

Karta pracy numer 2 – należy zaznaczyć kółkiem odpowiednie słowo: wild- dzikie, pet- zwierzątko domowe

Proszę aby dzieci posłuchały piosenki „The Animals”

Proszę o przesłanie do końca tygodnia zdjęcia poprzedniej pracy – rysunek i opis zwierzątka.

Język angielski

Wykonać w zeszycie rysunek swojego zwierzątka. Pokolorować go i opisać po angielsku według wzoru, który znajduje się w podręczniku na str. 49.

Edukacja informatyczna

Proszę o wykonanie ćw. 2 s. 47 podręcznika oraz o wykonanie rysunku do wiersza „Wiosna” w programie Paint. Pracę można zapisać na dowolnym nośniku lub wydrukować lub wysłać na mój adres podany przez wychowawcę. Jeśli ktoś nie ma możliwości – wykonuje pracę na kartce z bloku. Czas wykonania: Tydzień

Religia:

Czas Wielkiego Postu, czasem pracy duchowej nad swoimi słabościami. Wykonaj rysunek ilustrujący swoje wielkopostne postanowienia, wyrzeczenia.